No.13; Supplier Collaboration

Als je alles laat zoals het is, en het volume neemt toe, dan is de kans groot dat je efficiënter wordt, duidelijk! Vereenvoudigen van processen, systemen en soms ook organisatie doen daar nog een schepje bovenop. Het wordt nog efficiënter wanneer er vaker sprake zou zijn van een gedeelde aanpak. Wat mij opvalt is dat iedereen zijn eigen wiel uitvindt. De markt voor food retail verandert snel: er vindt consolidatie plaats bij de grote partijen, verhoudingen wijzigen, en retailers verwachten steeds meer van hun leveranciers. Met dat in het achterhoofd en toekomstige scenario’s in het vizier, is het tijd om de handen ineen te slaan en samenwerkingsverbanden te activeren.

Onderscheidend vermogen

Tijdens mijn bezoek aan de webwinkelvakdagen viel mij op hoe enorm veel kansen er nog liggen in technologische ontwikkeling, in verpakkingen, verzendmethoden en nog veel meer.  Inspiratie en groeikansen te over, toch “voelde” ik het niet. Verscholen achter indrukwekkende borden, posters en stand-ups ligt de wereld aan je voeten, maar geen van de borden trekt mij over de streep.

shareWat had mij wel geboeid? Contact! Persoonlijk contact met een verhaal, met ervaring uit de praktijk van de afgelopen jaren. Of misschien eigenzinnige ondernemers die me boeien met hun bijzondere kijk op hun business en wereld waarin ze zich begeven. Niet de schreeuwende posters die aankondigen “met welke grote bedrijven ik allemaal zaken doe”.

Leveranciers in foodretail lijken meer op elkaar dan ze wellicht willen toegeven. Waar houden ze bijna allemaal van? Zeker niet van een alledaagse selectie eenheidsworst, maar van mensen met een mening. Down to earth, pragmatisch en direct. Ze doen graag kennis op, uit boeken maar vooral ook uit ervaringen, al dan niet binnen retail. De meesten kunnen goed tegen confrontatie, mits eerlijk en met resultaat in het vizier. En niet onbelangrijk, ze willen net als GetYessed graag onderdeel zijn van een groter geheel. Getyessed gelooft in samenwerkingsverbanden en netwerkstructuren waarbij je elkaar sterker maakt, met behoud van identiteit. GetYessed verbindt door kennisdeling!

Kansen door kennisdeling

1plus1is3Twee weten meer dan dan één. Een oude wijsheid, maar vandaag de dag niet minder waar. In de eerste van een serie events op 1 maart zullen Slimstock en GetYessed dieper ingaan op de kansen die samenwerking binnen de supply chain biedt. Deelnemers zijn voornamelijk food producerende bedrijven die aan retailers leveren. We zullen in dit event aandacht besteden aan de eisen die de retailers stellen aan hun leveranciers. Wat is daarvan de impact? Hoe bereid ik mijn organisatie voor op de toekomst? Zorg dat de juiste mensen met elkaar in verbinding staan en richt je processen zodanig in dat je er zelf ook voordeel uit kunt halen. Geen gemakkelijke opgave, maar wel een stuk eenvoudiger als je het allemaal niet alleen hoeft te bedenken.

Inschrijven voor dit event? ga naar www.slimstock.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *